2021 – DIUMENGE XIV DE DURANT L’ANY :: DOMINGO XIV DEL TIEMPO ORDINARIO
Diumenge de la predicació de Jesús a Natzaret. Als habitants de Natzaret els supera la persona de Jesús, les seves obres i els seus ensenyaments. Això provoca un escàndol entre ells i l’objecció: “¿No és el fuster?” És de notar que, en l’Evangeli de Marc, Jesús no és conegut com el “fill del fuster”, sinó ell mateix, “fuster”, “tekton”. Fins a cinc preguntes li plantegen. Els era increïble i inadmissible la seva persona. Ells coneixien els orígens humans de Jesús, però no sabien el seu origen diví: no podien comprendre que era la manifestació de la Saviesa de Déu. Sabien els límits humans de la seva persona i volien marcar límits al seu ministeri: “I se n’escandalitzaven”. Sense la fe, res no pot fer Jesús pels seus coetanis. És allò mateix que va experimentar el profeta Ezequiel, i com ell tots els profetes, i que escoltem en la primera lectura. Els missioners cristians han d’experimentar aquesta situació. L’èxit no és ni de lluny allò decisiu: “Tant si t’escolten com si no t’escolten (…) han de saber que hi ha un profeta enmig d’ells”. En aquest sentit, la segona lectura completa tot el contingut de l’Evangeli: en tenim prou amb la gràcia de Déu. De fet, l’única confiança realment cristiana és la que roman arrelada en la misericòrdia de Déu, com canta el Salm. L’assemblea cristiana canta joiosa en la I Antífona de comunió: “Tasteu, i veureu que n’és de bo el Senyor”. La comunió eucarística realitza aquesta presència del Senyor entre nosaltres. En la perícopa evangèlica hi ha una perla: els habitants de Natzaret coneixen Jesús com “el fill de Maria”, com si diguessin “el fill d’una veïna de la vila”. Segurament ella havia de ser present a la sinagoga, també sorpresa pel que succeïa. (Calendari-Directori de l´Any Litúrgic 2021, Liturgia fovenda, p.319)
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Domingo de la predicación de Jesús en Nazaret. A los habitantes de Nazaret les supera la persona de Jesús, sus obras y sus enseñanzas. Esto provoca un escándalo entre ellos y la objeción: “¿No es este el carpintero?“ Es de notar que, en el Evangelio de Marcos, Jesús no es conocido como el “hijo del carpintero“, sino él mismo, “carpintero“, “tekton“. Hasta cinco preguntas plantean. Les era increíble e inadmisible su persona. Ellos sabían los orígenes humanos de Jesús, pero no sabían su origen divino: no podían comprender que era la manifestación de la Sabiduría de Dios. Sabían los límites humanos de su persona y querían marcar límites a su ministerio: “se escandalizaban a cuenta de Él“. Sin la fe, nada puede hacer Jesús para sus coetáneos. Lo mismo que experimentó el profeta Ezequiel, y como él todos los profetes, en la primera lectura. Los misioneros cristianos deberán experimentar esta situación. El éxito no es ni de lejos lo decisivo: “Te hagan caso o no te hagan caso (…) reconocerán que hubo un profeta en medio de ellos“. En este sentido, la segunda lectura completa todo el contenido del Evangelio: nos basta la gracia de Dios. De hecho, la única confianza realmente cristiana es la que permanece arraigada en la misericordia de Dios, como canta el Salmo. La asamblea cristiana canta gozosa en la I Antífona de comunión: “Gustad y ved qué bueno es el Señor“. La comunión eucarística realiza esta presencia del Señor entre noso- tros. En la perícopa evangélica hay una perla: los habitantes de Nazaret conocen a Jesús como “el hijo de María“, como si dijesen “el hijo de una vecina del pueblo“. Seguramente ella debía estar en la sinagoga, a su vez asombrada por lo que sucedía. (Calendario-Directorio del Año Litúrgico 2021, Liturgia fovenda, p.327)
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