2020 – DIUMENGE DINS L’OCTAVA DE NADAL :: DOMINGO DENTRO DE LA OCTAVA DE NAVIDAD
SAGRADA FAMÍLIA: JESÚS, MARIA I JOSEP El Diumenge dins l’octava de Nadal se celebra la festa de la Sagrada Família: Jesús, Maria i Josep. En l’antífona de comunió es canta: “El nostre Déu ha aparegut a la terra, on conviu amb els homes“. Cada Diumenge, al voltant de la taula de la Paraula i de l’Eucaristia, la gran família dels fills i filles de Déu és convocada per rebre la gràcia del Senyor Ressuscitat. I, en obediència al Senyor, promouen i cultiven la cultura de l’amor i de la vida. Amor i vida que el Senyor ens ha manifestat en el seu naixement, ja que “la Vida s’ha manifestat” (1Jo 1,2). En l’Evangeli es proclama la Presentació del Senyor al temple i ha d’accentuar-se la força del Càntic de Simeó: el sant ancià lloa Déu perquè els seus ulls “han vist el Salvador, la llum que es revela a les nacions“. Així es compleix la promesa feta per Déu a Abraham (primera lectura). Jesús és el veritable fill de la promesa que Isaac prefigurava. Els ancians Simeó i Anna representen el poble de la fe (segona lectura) que finalment es troba amb el Messies. Així el nou Israel pot cantar en el Salm: “El Senyor és el rei de la glòria“. En els últims versets de l’Evangeli es relata com Jesús i els seus pares van tornar a Natzaret: comença el gran silenci de la vida oculta del Senyor. Jesús s’enrobustia preparant-se per les obres que hauria de realitzar pel Pare, i la seva saviesa era plena de gràcia, ja que hauria de manifestar-se com la Saviesa de Déu enmig del seu poble. Els testimonis únics i privilegiats d’aquest creixement de Jesús són Maria i Josep, custodis del Misteri. (Calendari-Directori de l´Any Litúrgic 2021, Liturgia fovenda, p.69) |
SAGRADA FAMILIA: JESÚS, MARÍA Y JOSÉ El Domingo dentro de la octava de Navidad se celebra la fiesta de la Sagrada Familia: Jesús, María y José. En la antífona de comunión se canta: “Nuestro Dios se apareció en el mundo y vivió en medio de los Hombres“. Cada Domingo, alrededor de la mesa de la Palabra y de la Eucaristía, la gran familia de los hijos e hijas de Dios es convocada para recibir la gracia del Señor Resucitado. Y en obediencia al Señor, promueve y cultiva la cultura del amor y de la vida. Amor y vida que el Señor nos ha manifestado en su nacimiento, ya que la “Vida se nos ha manifestado” (1Jn 1,2). En el Evangelio se proclama la Presentación del Señor en el templo y debe acentuarse la fuerza del Cántico de Simeón: el santo anciano alaba a Dios porque “ha visto al Salvador, la luz que alumbra las naciones“. Así se cumple la promesa hecha por Dios a Abraham (primera lectura). Jesús es el verdadero hijo de la promesa que Isaac prefiguraba. Los ancianos Simeón y Ana representan al pueblo de la fe (segunda lectura) que finalmente se encuentra con el Mesías. Así el nuevo Israel en el Salmo puede cantar: “El Señor es nuestro Dios: se acuerda de su alianza eternamente“. En los últimos versículos del Evangelio se relata como Jesús y sus padres volvieron a Nazaret: empieza el gran silencio de la vida oculta del Señor. Jesús se robustece preparándose para las obras que habría de realizar para el Padre, y su sabiduría es llena de gracia, ya que debería manifestarse como la Sabiduría de Dios en medio de su pueblo. Los testigos únicos y privilegiados de este crecimiento de Jesús son María y José, custodios del Misterio. (Calendario-Directorio del Año Litúrgico 2021, Liturgia fovenda, p.69) |